Our Blog

TRANSFORMAREA AFACERII INTR-UN BUSINESS SOCIALIZAT

Marketing si networking prin retele de socializare

In realizarea politicii de marketing firmele de avocatura au preluat principiile generale de marketing si le-au adaptat pentru serviciile juridice. Rezumandu-se la activitatile clasice de marketing, foarte multe firme nu au putut exploata integral oportunitatile oferite de piata pe linia dezvoltarii afacerii.

Desi companiile de avocatura au fost reticente in adoptarea networking-ului prin retelele de socializare, perioada de recesiune si efectele acesteia au determinat schimbarea acestui mod de abordare si reconsiderarea rolului retelelor de socializare in activitatea de marketing.

In cadrul acestui ne propunem sa punctam urmatoarele aspecte referitoare la gestionarea oportunitatilor pe linia marketingului online prin transformarea avocaturii intr-un business socializat:

  • Ce inseamna business socializat;
  • Motivatia folosirii oportunitatilor oferite de retelele de socializare;
  • Bune practici in utilizarea retelelor de socializare si tranzitia catre un business socializat.

Ce inseamna business socializat
IBM defineste business-ul socializat ca fiind o afacere ce include retele de oameni pentru a crea valoare. Business-urile socializate adopta tehnologii pentru a imbunatatii relatiile intre angajati, clienti si parteneri. Acestea augmenteaza procesele si aplicatiile de business prin interactiuni socializate si perspicacitate; furnizeaza activitati integrate ce valorifica informatii de afaceri si informatii socializate. Business-urile socializate integreaza mai bine cunostintele retelelor centrate pe oameni pentru a accelera procesul de luare a deciziilor, pentru a intari procesul de business si pentru a stimula inovarea.

Cu alte cuvinte un business socializat sau o organizatie socializata este acea entitate care invata cum sa utilizeze instrumentele de socializare pentru a-si imbunatati modul de derulare a activitatii si pentru a realiza conexiuni cu angajatii, clientii si partenerii.

Elementul central al acestui concept este ideea potrivit careia prin utilizarea instrumentelor de socializare, afacerile pot sa isi modifice modul de lucru si cultura organizationala intr-o cultura colaborativa mai putin concentrata pe departamente, functii si structuri ierarhice. Caracteristicile unui business socializat sunt urmatoarele:

  • promovarea cooperarii intre angajati, clienti, parteneri;
  • stimularea si promovarea muncii in echipa;
  • adoptarea unei culturi organizationale bazata pe transparenta;
  • promovarea transmiterii cunostintelor si incurajarea fiecarui angajat sa isi exprime parerea.

Tinand cont de caracteristicile anterior enumerate, in cazul firmelor de avocatura transformarea intr-un business socializat necesita eforturi substantiale de depasire a provocarilor culturale, iar elementul cheie al succesului transformarii este leadershipul. Daca leadershipul unei companii de avocatura isi manifesta angajamentul fata de acest tip de transformare de business, atunci probabilitatea de succes creste.

Motivatia folosirii oportunitatilor oferite de retelele de socializare
Efortul utilizarii retelelor de socializare si al transformarii companiilor in afaceri socializate presupune investitii de timp si resurse financiare in reproiectarea proceselor si a culturii acestora. Cu toate acestea, motivatia cheie a unei astfel de abordari este simpla: si clientii companiei fac la fel!

Astfel, potentialul de dezvoltare a unei afaceri utilizand ca instrument mediul online este sustinut de milioanele de utilizatori ai retelelor de socializare. Acest potential nu este singurul motiv al „logarii” companiilor in mediul online, alti factori de influenta in acest sens fiind:

  • eliminarea imaginii unei companii in urma vremurilor, comparativ cu alte organizatii ce utilizeaza retelele de socializare in beneficiul lor;
  • generarea de valori reale ale afacerii, precum: eficienta, castigarea rapida a unei pozitii pe piata, inovare, imbunatatirea relatiilor cu clientii si partenerii;
  • recrutarea talentelor din generatia Y, persoane ce au crescut intr-o lume a conectivitatii; modul in care traiesc acestea graviteaza in jurul mobilitatii, conectivitatii si retelelor sociale;
  • crearea de comunitati de transmitere a cunostintelor si de mentorat fara a intrerupe cursul zilnic al afacerilor;
  • crearea unor spatii virtuale de colaborare cu clientii, in care se pot publica periodic informatii relevante pentru acestia; se creaza astfel o relatie de incredere si cu valoare adaugata intre client si avocat, in detrimentul unei relatii perceputa ca fiind tranzactionala.

Demersul de promovare al utilizarii retelor de socializare pentru marketing si networking online in cadrul companiei de avocatura trebuie sustinut de un cadru solid de reglementare al utilizarii acestor surse de promovare si comunicare, construit prin transformarea afacerii intr-un business socializat.

Bune practici in utilizarea retelelor de socializare si tranzitia catre un business socializat

  • Angajamentul leadershipului este esential. Fara sustinerea liderilor, tranzitia catre un business socializat nu poate fi realizata.
  • O echipa de business socializat dedicata. Existenta unor persoane responsabile cu succesul demersului.
  • Bune parteneriate. Includerea tuturor departamentelor Juridic, HR, Relatii clienti, Marketing, IT.
  • Cunostinte privind impactul schimbarii. Cunoasterea necesarului de resurse implicate in schimbare si previzionarea rezistentei asteptate din partea angajatilor.
  • Stimularea angajatilor. Realizarea unei echipe de sustinatori ai tranzitiei si acordarea resurselor necesare conducerii schimbari.

Ansamblul retelelor de socializare ce pot fi valorificate ca oportunitati de marketing si networking este unul complex, facand dificila alegerea site-urilor adecvate dezvoltarii afacerii. Unele retele de socializare, cum ar fi LinkedIn, sunt orientate catre profesionistii din domeniul afacerilor. Alte site-uri, cum ar fi MySpace, sunt orientate mai mult spre consumatori. Apoi, exista site-uri de retele sociale precum Facebook, care elimina liniile intre personal si profesional. Cand vine vorba de oportunitati de networking socializat cel mai bun sfat pentru companiile de avocatura este de a incepe sa utilizeze retelele de socializare, urmarind corect modul in care obtin avantaje.

Tags:

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!